Masz skierowanie z NFZ?
Odbierz 20% zniżki

Rehabilitacja Stomatologiczna

16

Stawy skroniowo-żuchwowe mogą być przyczyną  wielu dolegliwości bólowych w sferze narządu ruchu.  Z tego wynika konieczność  współpracy między lekarzem stomatologiem, protetykiem, ortodontą i fizjoterapeutą.

Rehabilitacja stomatologiczna polega na normalizacji napięć w tkankach miękkich oraz przywracaniu prawidłowej fizjologicznej ruchomości w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych. Terapii podlegają również stawy w kręgosłupie i miednicy w celu  przywrócenia prawidłowej ruchomości, a co za tym idzie, funkcji. Tym samym sprzyja to likwidacji bólu, tarć i trzasków (krepitacji).

Wskazania do rehabilitacji stomatologicznej:

• bóle zębów, jamy ustnej i twarzy
  • bóle głowy
  • bóle żuchwy i szczęki
  • bóle i trzaski w obrębie stawów żuchwy
  • noszenie aparatu ortodontycznego
  • problemy z przełykaniem, otwieraniem i zamykaniem ust
  • zgrzytanie zębami ( bruksizm )
  • szum w uszach
  • nawykowe żucie gumy

W naszym Centrum stosujemy techniki terapii manualnej, masażu, terapii tkanek miękkich na zewnątrz i wewnątrz ust, mobilizacyjne/manipulacyjne techniki wykonywane na szyjnym i piersiowym odcinku kręgosłupa, stawach skroniowo-żuchwowych. Kinezyterapia, czyli wykonywanie ćwiczeń wzmacniających mięśnie i poprawiających receptory czucia, uzupełniona jest przez zabiegi z fizykoterapii takie jak: jonoforeza i krioterapia stanowiące dodatkowy rodzaj terapii przeciwbólowej i przeciwzapalnej tkanek otaczających staw skroniowo-żuchwowy.

15

Nasza terapeutka, dr Katarzyna Żuka-Nowak, prowadzi również rehabilitację stomatologiczną w każdy piątek na terenie Centrum Stomatologii Estetycznej i Implantologii GALERIA UŚMIECHU w Krakowie, ul. Francesco Nullo 42/U7, 31-543 Kraków.

logo_podstawowe